KP-logoKovo 5 dieną pas mus atvyko praktikė – ekologė Jolanta Uktverytė. Projektas „Gyvybės laboratorija“ tęsė savo veiklas.

3 klasės mokiniai pasaulio pažinimo pamokoje kalbėjosi tema: ,,Medžiagų kitimas. Vandens būsenos''. Mokytoja mokiniams paaiškino, kad vanduo gali būti trijose būsenose. Vanduo - skystis, dujos ir kieta būsena. Mokiniai ieškojo atsakymų, kada vanduo gamtoje būna skystas, kada pavirsta į dujas, kada sukietėja.

IMG 1668Kitą pamoką mokiniai jau praktiškai grupėse sėjo pasirinktas sėklas: špinatus, petunijas, bazilikus, kviečius. Buvo pasirinktos trijų rūšių žemės. Tai - miško, sodo žemė ir durpės. Vadovaujami mokslininkės mokiniai ištyrė vandens ir dirvų rūgštingumą.

Visiems buvo įdomu tapti jaunaisiais tyrėjais - sėti į skirtingas žemes gėlių ir daržovių sėklas. Dvi pamokos prabėgo labai greitai, mokiniai dirbo susidomėję. Toliau lauks rezultatų, kad galėtų palyginti, kaip sėklų daigumas priklauso nuo sąlygų.

Įdomios, kitokios pamokos vyko ir su devintokais, dalyvaujančiais projekte. Tai integruotos geografijos ir biologijos pamokos apie augalus, sėklas, dygimo sąlygas. Pirmosios pamokos metu geografijos mokytoja supažindino su kultūrinių augalų tėvynėmis, pasakojo apie įvairių augalų keliones į Europą.

IMG 1696Mokiniai buvo surinkę medžiagą apie nurodytus augalus, kuriuos žadame auginti atliekant tyrimą, papuošiant mokyklą. Moksleiviai paruošė skaidrių pristatymus, tad visi daugiau sužinojome apie pipirnę, salotas, kviečius, sulfinijas. Pristatydami savo skaidres, mokiniai akcentavo - kuo svarbūs mums šie augalai, kokių sąlygų reikia juos sėjant ir auginant. Praktikė Jolanta supažindino su Žemės menu. Antrąją pamoką paruošėme kabinetą, darbo priemones ir susiskirstę grupelėmis, sėjome pasirinktas sėklas. Norėdami palyginti, kokią įtaką turi žemė, tas pačios rūšies sėklas sėjome į skirtingas žemes – durpinę žemę, kompostinę ir miško. Ketvirtą variantą pasirinkome mišrią žemę, į kurią sėjo mokytojos. 

Po šių veiklų vyko refleksija. Mokiniai išsakė savo lūkesčius - kokios veiklos šiame projekte jie pageidauja. Mokytojos ir praktikė aptarė tolimesnes veiklas ir projekto tęstinumą. Lauksime išdygstant pasėtų augalų, stebėsime atbundančią gamtą, fiksuosime pokyčius.

KP-logo7 a klasės projektas „Mokytis ir kurti per judesį, vaidybą ir repą“ įpusėjo. Ką nuveikėme? Nemažai knygų perskaitėme. Daug žaidėme, piešėme, rašėme, kūrėme, diskutavome. Projekto veikla griežtai orientuota į lietuvių kalbos ir tikybos dalykų turinį, nuolat stebima klasės vadovės Romaldos ir stropiai nuo A iki Z sustyguota kūrybos praktiko Tomo. Netinginiaujam!

Vasario 24-osios užsiėmimas vyko pagal nusistovėjusią darbotvarkę: susitikę su vadovu suaugę integruotieji detaliai aptaria būsimų darbų tikslus ir jau ankstesniame susitikime numatytas veiklas. Darbus su mokiniais kaip kaskart pradedame apšilimo žaidimais. Klasės vadovė veda žaidimą, skatinantį pagalvoti apie klasės draugus ir geriau juos pažinti, kūrybos praktikas pasiūlo kiekvieną grupės narį „įprasminti“ ant didelio žmogaus silueto, nurodant, kokiais gebėjimais kiekvienas pasižymi, kokia nauda iš jo gali būti kūrybos procese. Mokiniai pristato darbus kitoms grupėms, atsako į nuolat keliamą klausimą – ką mes patys sužinome apie save, kam mums tai reikalinga. Tikybos mokytoja Vilma išdalina vaikams ištraukas iš Šventojo Rašto. Šie grupėse kuria atitinkamas situacijas iš šių dienų gyvenimo. Pristatymai  pokalbis apie toleranciją, gailestingumą, pakantumą. Lietuvių kalbos mokytoja Rimutė veda žaidimą  apklausą iš skaitytų knygų. Mokiniai prisimena knygų veikėjus, situacijas, veiksmo aplinkybes. Po pertraukos – vėl darbai grupėse. Duodamas knygos pristatymo planas, suklaupę, sutūpę, sugulę ant grindų septintokai rašo, piešia pristatymus. Geriausiai pristatę ir daugiausiai perskaitę apdovanojami prizais. Užduodami namų darbai  sukurti (poromis) iš pasirinktos knygos scenarijų, veiksmą nukeliant į šias dienas. Intensyviai padirbėta, refleksijai beveik laiko nelieka, bet nereikia ir klausti, kiek procentų pastangų buvo įdėta  matėme, visas šimtas.

Mokytojai su kūrybos praktiku apžvelgia buvusias veiklas, kiek jos buvo tikslingos. Skirstomės darbus kitam užsiėmimui, planuojame. Pildome anketą: ką baigsime daryti, ką tęsime, ką pradėsime. Gerai ir mus Tomas į darbus įsuko!

Lietuvių kalbos mokytoja Rimutė Jievaitienė

Informacija

Teisinė forma:
savivaldybės biudžetinė įstaiga

Buveinės adresas:
Mokyklos g. 1, Gelgaudiškis, LT-71427, Šakių raj.

Juridinio asmens kodas:
190820419

Telefonas:
(8-345) 41 529

Elektroninis paštas:
mokykla.gelgaudiskis@gmail.com 

Pamokų laikas

  1. 800 - 845

  2. 855 - 940

  3. 950 - 1035

  4. 1055 - 1140

  5. 1200 - 1245

  6. 1255 - 1340

  7. 1350 - 1435

  8. 1445 - 1530

Projektai

Dabar lankosi

Dabar svetainėje 88 svečiai ir narių nėra