UNESCO, prieš 50 metų pasiūliusi švęsti Tarptautinę raštingumo dieną, raštingumą apibrėžia kaip „gebėjimą atpažinti, suprasti, interpretuoti, kurti, bendrauti, skaičiuoti ir naudoti atspausdintus bei parašytus duomenis įvairiose situacijose“. Statistikos duomenimis, Lietuvoje gyvena 99,8 proc. raštingų žmonių (beveik daugiausia visame pasaulyje), tačiau pastebima, kad per pastarąjį dešimtmetį gerokai suprastėjo jaunimo gebėjimai lietuvių kalba rašyti be klaidų.
Muzikantas Andrius Mamontovas teigia: „Raštingumas – tai gebėjimas užmegzti ryšį su pasauliu per parašytą žodį.“ Taigi vienai iš raštingiausių tautų linkime palaikyti tvarų ryšį su pasauliu ir vartoti taisyklingą gimtąją kalbą.
Nuo 2016 m. rugsėjo pirmosios dirbame pagal atnaujintas lietuvių kalbos ir literatūros programas, kuriose didžiausias dėmesys 5 – 10 klasėse skiriamas raštingumo įgūdžiams formuoti ir skaitymo gebėjimams stiprinti. Grįžtama prie tradicinių raštingumo ugdymo būdų – diktantų ir atpasakojimų rašymo. Taip pat mokoma modernių komunikavimo formų: rašyti elektroninius laiškus, žinutes, dirbti su įvairiais šaltiniais internetinėje erdvėje.
Mūsų mokykloje Tarptautinę raštingumo dieną paminime rašydami diktantus ir renkame raštingiausius 5 - 10 klasių mokinius. Pernai jais tapo Deimantas Indriūnas ir Ugnė Antanaitytė. Šiemet rašėme žodžių diktantus. Be klaidų diktantą parašė 5 klasės mokinė Kamilė Indriūnaitė ir septinokai Kamilė Kamaitytė, Ugnė Patašiūtė, Samanta Pedzevičiūtė, Deividas Širvaitis. Jie pelnė 2016 m. raštingiausiojo mokinio vardą.