IMG 1931Švedijoje, Stokholme lapkričio 24-28 dienomis, viešėjo būrelis Lietuvos mokytojų. Tai dalyvaujančių ar dalyvavusių „Kūrybinių partnerysčių“ projekte mokyklų atstovai. Džiaugiamės, kad šiame vizite galėjo dalyvauti ir mūsų mokyklos mokytoja Rita Murauskienė.

Projektas Lietuvoje vyksta  jau ketvirti  metai. „Kūrybinių partnerysčių“ programa buvo parengta Jungtinėje Karalystėje. Viena programos krypčių yra ugdymo naujovių sklaida. Todėl  buvo organizuotos keturios Lietuvos mokytojų stažuotės užsienio šalyse. Paskutinė iš jų vyko Švedijoje. Penkios dienos viešnagės Stokholme buvo labai prasmingos ir įdomios. Susipažinome su Švedijos  švietimo sistema. Lankėmės įvairiose mokyklose, stebėjome, kaip kūrybinių partnerysčių programos įgyvendinamos mokyklose.

Mus pasitiko ir įvedimą į stažuotės programą vedė CCE (kūrybiškumas, kultūra, švietimas) atstovė, programos vadovė  Diane Fisher-Naylor. Ji paaiškino, kad CCE yra tarptautinė ne verslo siekianti nevyriausybinė organizacija, įsikūrusi Jungtinėje Karalystėje. CCE vizija- vaikų kūrybiškumo skatinimas ir ugdymas mokykloje ir už jos ribų. „Kūrybinės partnerystės“ tapo didžiausia ir ilgiausiai įgyvendinama programa visame pasaulyje. CCE padeda įgyvendinti kūrybišką mokymąsi ne tik Lietuvoje, bet taip pat ir kitose šalyse: Norvegijoje, Vokietijoje, Čekijoje, Švedijoje, Taivane, Pakistane.

IMG 1881Eva Carlbaum, švietimo skyriaus atstovė, pristatė  Švedijos mokyklų sistemą. Švedija, lyginant su kitomis ES šalimis, remiantis 2012 m. BVP rodikliu švietimui išleidžia daugiausia lėšų - 7,3%. Visi mokiniai lanko valstybės finansuojamas mokyklas. Švietimas mokyklose ir aukštosiose yra nemokamas. Vyriausybė yra atsakinga už švietimą ir nustato švietimo sistemą visuose lygiuose, tačiau savivaldybės yra atsakingos už mokyklų aprūpinimą ir funkcionavimą pirminiame ir antriniame lygmenyje, suaugusių švietimą. Valstybinės mokyklos apima darželį, priešmokyklinę klasę, privalomo ugdymo mokyklą, aukštesniojo vidurinio ugdymo mokyklą, specialiąją mokyklą. Mokyklose paprastai mokoma nuo 1-6 klasės arba nuo 6-9 klasės. Vis daugiau savivaldybių steigia devynmetes mokyklas. Yra įsteigti mokyklose laisvalaikio centrai, kuriuos lanko 6-12 metų mokiniai. Nuo pirmos iki šeštos klasės pažymiai nerašomi. Aukštesnėse klasėse žinios įvertinamos raidėmis nuo F iki A.  Aukštesnis vidurinis mokymas skirtas moksleiviams nuo 16-19 metų.

IMG 1866Stažuotės metu lankėmės Švedijos Karališko baleto mokykloje. Šioje mokykloje mokosi 180 moksleivių, dirba 50 mokytojų. Joje dirba aukščiausios klasės specialistai, pedagogai, taip pat sveikatingumo komanda. Šios mokyklos direktorius supažindino su ugdymo įstaigos  veiklos organizavimu ir valdymu. Didžiulis dėmesys skirtas kiekvienam mokiniui ir jo poreikiams. Nuolat vyksta refleksija, išsiaiškinamos problemos ir būdai jas likviduoti. Yra pasitarimų su visais darbuotojais schema. Trys dalykai svarbiausi – tai planavimas, mokymas ir refleksija. Lankėmės bendruomenės pagrindu sukurtoje teatro kompanijoje. Aktorių trupė keliauja po Švedijos mokyklas, dirba su moksleiviais, stato spektaklius, improvizuoja. Vykdė projektą- dirbo su 800 moksleivių. Vaikai rašė istorijas, po to pagal jas statė spektaklį. Aktoriai dirbo priemiesčių mokyklose, kur vaikai kalba įvairiomis kalbomis. Vykdė projektą „Saugumas internete“.

Stokholmo pakraštyje lankėmės  Gullinge mokykloje. Tai pradinė mokykla su spec. poreikių grupe. Čia mokosi vaikai atvykę iš kitų šalių. Visi mokiniai ne švedai. Daugiausia yra somaliečių. Be mokytojų dirba didelis personalas padėjėjų- asistentų. Mokosi švedų kalbos, ugdymo planą pritaiko pagal poreikius. Susipažinome su Elinsborg meninės pakraipos pradine mokykla. Stebėjome muzikos pamoką, kurioje vaikai dainavo, mušė ritmą, klausė muzikos mokytojo grojimo  įvairiais instrumentais. Klasėje su vaikais buvo du mokytojai ir du asistentai.

Aplankėme nepriklausomą mokyklą - meno gimnaziją Kulturama. Tai prestižinė gimnazija, pripažinta geriausia Skandinavijoje. Ši mokykla egzistuoja jau 30 metų. Joje mokoma 8 meno sričių ( šokių, muzikos, fotografijos, teatro, dailės.) Įsikūrusi mokykla  buvusiame fabrike. Baigę šią gimnaziją, vaikai įstoja į prestižines aukštąsias mokyklas.

Lankydami Švedijos mokyklas pastebėjome:
1)    labai didelis dėmesys skiriamas refleksijai;
2)    mokyklose vyko darbas be skambučių;
3)    puikios aplinkos, skirtos mokymuisi ir poilsiui (mokinių ir mokytojų);
4)    pagarbus bendravimas;
5)    laisvi santykiai;
6)    be mokytojo klasėse yra padėjėjai - asistentai;
7)    dirba su mokiniais aukščiausios klasės specialistai, ugdantys meninius dalykus;
8)    nuolat vyksta kritinio mąstymo, kūrybinių įgūdžių lavinimas;
9)    mokyklose vaikai valgo sveiką maistą- labai daug daržovių.

Turėdami laisvus vakarus, grožėjomės besipuošiančiu Stokholmu. Lankėmės istorijos ir Vasa muziejuose. Bendravome tarpusavyje, dalinomės gerąja patirtimi. Dvasiškai praturtėję, kupini idėjų, ką norėtume keisti ar pritaikyti savose mokyklose, grįžome į Lietuvą. Esame dėkingi už vizitus mokyklose programos vadovei iš Jungtinės Karalystės Diane, programos „Kūrybinės partnerystės“ komandos narėms Živilei ir Agnei bei mus lydėjusiam aktoriui Pauliui Tamolei.

Mokytoja Rita Murauskienė

Informacija

Teisinė forma:
savivaldybės biudžetinė įstaiga

Buveinės adresas:
Mokyklos g. 1, Gelgaudiškis, LT-71427, Šakių raj.

Juridinio asmens kodas:
190820419

Telefonas:
(8-345) 41 529

Elektroninis paštas:
mokykla.gelgaudiskis@gmail.com 

Pamokų laikas

  1. 800 - 845

  2. 855 - 940

  3. 950 - 1035

  4. 1055 - 1140

  5. 1200 - 1245

  6. 1255 - 1340

  7. 1350 - 1435

  8. 1445 - 1530

Projektai

Dabar lankosi

Dabar svetainėje 132 svečiai ir narių nėra